گزارش جلسات هیئت مدیره انجمن (دوره ششم)

جلسه دوازدهم: 1402/2/20

دوازدهمین جلسه هیات مدیره انجمن ایرانی تاریخ در دوره ششم برگزار شد

دوازدهمین جلسه هیات مدیره انجمن ایرانی تاریخ در روز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت برگزار شد.
در ابتدای این جلسه آقای دکتر ملایی توانی، رئیس هیات مدیره انجمن، ضمن ابراز نگرانی از مشکلات پیش آمده برای دو تن از استادان پیشکسوت تاریخ آقایان دکتر سیدهاشم آقاجری و دکتر عبدالله ناصری طاهری در هفته گذشته، اظهار امیدواری کرد مشکلات مزبور برطرف شده و فضای نقد دلسوزانه و آزاداندیشی در جامعه پاس داشته شود.
همچنین رئیس هیات مدیره از مشارکت انجمن در مراسم نکوداشت جناب آقای دکتر حسنی تقدیر و بر تداوم برنامه‌های نکوداشت استادان پیشکسوت تاکید نمود.
دستور اول به گزارش تفصیلی سرکار خانم دکتر فاضلی پور، مدیر محترم نظارت و ارزیابی انجمن درباره شاخص‌های فعالیت انجمن و ضرورت طراحی یک سازوکار دقیق برای مستندسازی فعالیت‌های انجمن در مرکز و شعب اختصاص داشت. باتوجه به تنزل جایگاه انجمن در رتبه‌بندی وزارت علوم در سه سال گذشته و براساس گزارش مدیر نظارت و ارزیابی، هیات مدیره اقداماتی را برای ایجاد این سازوکار و ریل‌گذاری فعالیت شعب و کارگروه‌ها در راستای ارتقاء و بهبود مجدد رتبه انجمن به تصویب رساند.
در ادامه آقای دکتر هروی، مدیر انتشارات و مجلات انجمن گزارشی از رایزنی خود با مجلات تحت پوشش انجمن ارائه نمود و مقرر شد نسبت به توسعه دامنه همکاری انجمن با سایر مجلات علمی در حوزه علوم تاریخی اقدام شود. همچنین طرح‌هایی برای هم ‌فزایی میان مجلات علمی حوزه دانش تاریخ بررسی و تصویب شد که به تدریج اجرایی خواهد شد.
مدیر انتشارات و مجلات انجمن همچنین از رایزنی با برخی ناشران فعال در نشر کتب تاریخی خبر داد و مقرر شد مدیریت مزبور نسبت به برگزاری نشست‌های کاری و همایش‌هایی با حضور مدیران حوزه نشر کشور و طراحی یک برنامه همکاری میان ناشران و انجمن اقدام نماید.
نامه سازمان کتابخانه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی برای همکاری با انجمن در حوزه‌های مختلف از جمله انتشار مجله مطالعات آرشیوی مطرح و با انعقاد تفاهم نامه با سازمان مذکور و حمایت از انتشار مجله مطالعات آرشیوی موافقت شد.
در ادامه جلسه، گزارشی از مذاکره رئیس انجمن مطالعات قرآنی با رئیس انجمن ایرانی تاریخ ارائه و با محتوای تفاهم نامه پیشنهادی بین دو انجمن موافقت و به رئیس هیات مدیره اجازه امضاء و تبادل آن داده شد.
همچنین متن تفاهم نامه با خانه اندیشمندان علوم انسانی تایید و اجازه امضاء و تبادل آن داده شد.
درخواست موسسه فرهنگی پیام آزادگان برای همکاری در حوزه تاریخ دفاع مقدس مطرح و مقرر شد قالب‌های همکاری میان دو طرف بررسی و سپس نسبت به انعقاد تفاهم نامه اقدام شود.
شور اول بررسی آیین‌نامه مالی و معاملاتی انجمن آخرین دستور این جلسه هیات مدیره انجمن بود که موادی از آن تصویب شد و ادامه بررسی آیین نامه مزبور به جلسه آینده موکول گردید.
جلسه در ساعت ۱۸.۳۰ به پایان رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *