اخبار, اخبار شعب انجمن, شعبه کرمان, مدرسه تابستانی تاریخ فرهنگ و تمدن کرمان

شب هشتم مدرسه تابستانی تاریخ فرهنگ و تمدن کرمان: به یاد و بزرگداشتِ زنده‌یاد استاد دکتر محمدابراهیم باستانی پاریزی و فرهاد ناظرزاده کرمانی

انجمن ایرانی تاریخ شعبه کرمان با همکاری دانشگاه شهید باهنر برگزار می‌کند:

برنامه شب هشتم:

«بررسی بیش از سه دهه فعالیت مرکز کرمان شناسی»

استاد سید محمدعلی گلاب زاده

(رییس مرکز کرمان شناسی)

شنبه، ۱۴۰۲/۵/۱۴

ساعت ۲۱

دبیر نشست:

دکتر جمشید روستا

به یاد و بزرگداشت زنده‌یاد استاد دکتر محمدابراهیم باستانی پاریزی و فرهاد ناظرزاده کرمانی.
استاد محمدابراهیم باستانی پاریزی؛ نویسنده، مورّخ، مصحّح، شاعر و ادیب برجسته معاصر و خالق کتاب‌ها و مقالات متعدّد در حوزه‌های مختلف تاریخ، فرهنگ و ادبیات که بدون تردید اصلی‌ترین ویژگی تاریخ‌نویسیِ وی پرداختن به تاریخ محلّی و به طور ویژه تاریخ کرمان است. سرزمینی که وی به خوبی زیر و بمِ تاریخِ آن را می‌داند و همانگونه که خود اظهار می‌دارد قسم یاد کرده که همواره و در هر سخنرانی یا نوشتاری از این کهن دیار سخن به میان آورد.
دکتر فرهاد ناظرزاده کرمانی – که عمرش دراز باد-  نیز تاکنون بیست نمایشنامه نوشته و آثار مکتوب او در دو زمینه پدید آمده‌اند.
آثار خلاقانه، شامل: نمایشنامه‌ها و آثار تحقیقی مقاله‌ها و کتابهای علمی و درسی و بیش از پنجاه نمایشنامه خارجی را به فارسی ترجمه کرده‌اند و نیز بیش از شانزده کتاب درسی و نمایشنامه منظوم و مذهبی، پیشتازی‌گری و تجربه‌باوری در ادبیات نمایشی (2جلد) گزاره‌گرایی یا اکسپرسیونیسم در ادبیات نمایشی، درآمدی بر نمایشنامه‌نویسی (4جلد) در زمینه‌های تئاتر و نمایشنامه‌نویسی به رشته تحریر در آورده است و پنجاه مقاله تحقیقی نوشته و به چاپ رسانیده است.
شایان ذکر است دکتر فرهاد ناظرزاده کرمانی، ضمن ادامه خدمات فرهنگی، در خصوص چاپ آثار شادروان دکتر احمد ناظرزاده کرمانی، اقدام و تا کنون سه جلد آثار ایشان را تحت عنوان «دیوان اشعار مذهبی»، «تحلیل دیوان و شرح حال عماد الدین فقیه کرمانی» و «مجموعه ای از اشعار» را به چاپ رسانیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *