گزارش جلسات هیئت مدیره انجمن (دوره ششم)

جلسه چهاردهم: 1402/2/27

*جلسه چهاردهم هیات مدیره انجمن ایرانی تاریخ*

چهاردهمین جلسه هیات مدیره انجمن ایرانی تاریخ در روز چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه برگزار شد.
در این جلسه ابتدا گزارش خانم دکتر فاضلی پور، مدیر نظارت و ارزیابی انجمن درباره پیش‌نویس چشم انداز انجمن ارائه و بر روی فرایند تصویب آن توافق شد.
سپس پیشنهاد سازمان ملی استاندارد ایران برای همکاری دوجانبه مطرح و مقرر شد طی مکاتبه‌ای محورهای همکاری مشخص و سپس تفاهم‌نامه همکاری منعقد شود.
در ادامه جلسه آقای دکتر بیگدل لو، مدیر همايش‌ها و نشست‌های علمی انجمن برنامه سال ۱۴۰۲ این مدیریت را ارائه نمود. هیات مدیره ضمن موافقت با کلیات برنامه مذکور مقرر نمود برای تسهیل و تسریع در فرایند تصویب برنامه‌های این مدیریت یک کمیته ۳ نفره با حضور یکی از اعضاء هیات مدیره در راس این مدیریت تشکیل و مسئولیت بررسی و تصویب برنامه‌ها را بر عهده گیرد. همچنین مدیریت مزبور موظف شد حتماً برنامه‌های خود را از خرداد ماه سال جاری آغاز و از ظرفیت شعب استانی حداکثر بهره‌برداری را بنماید.
موضوع نامزد ریاست شعبه استان مرکزی انجمن که از جلسه گذشته ارجاع شده بود مطرح و نتایج بررسی‌ها ارائه شد و در نهایت هیات مدیره به نامزد مزبور رای اعتماد داد.
نامه درخواست همکاری انجمن ایرانی مطالعات جهان اسلام مطرح و با انعقاد تفاهم نامه موافقت شد و آقای دکتر خسروبیگی، دبیر انجمن مامور پیگیری این موضوع شد.
شور دوم بررسی پیش‌نویس آیین‌نامه مالی انجمن، دستور بعدی بود که پیشنهادهای اصلاحی اعضا بر متن آیین‌نامه مطرح و بررسی بندهای آن به پایان رسید و مقرر شد پس از اخذ مشورت‌های حقوقی و اعمال پیشنهادات، ویرایش نهایی آیین‌نامه جهت تصویب به جلسات آینده هیات مدیره ارائه شود.
آخرین دستور این جلسه هیات مدیره، طرح موضوع برگزاری کنگره تاریخ‌دانان ایران در سال ۱۴۰۲ بود که گفتگوهای اولیه درباره محور و موضوع کنگره، میزبان و نحوه برگزاری مطرح و مقرر شد اعضاء ضمن تأمل در ابعاد این برنامه بسیار مهم، پیشنهادهای خود را در جلسه آینده هیات مدیره مطرح نمایند.
جلسه در ساعت ۱۸ به پایان رسید و جلسه آینده هیات مدیره چهارشنبه هفته بعد تشکیل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *