اخبار, اخبار شعب انجمن, شعبه كرمانشاه

گزارش نشست بازخوانی حماسه 13 آبان 1357 و نقش آن در پیروزی انقلاب اسلامی

گزارش نشست

باز خوانی وقایع 13 آبان 1357 و جنبش دانش آموزی و نقش آن در انقلاب اسلامی

این نشست از طرف بسیج اساتید دانشگاه رازی و با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی، انجمن ایرانی تاریخ مرکز استان کرمانشاه، پژوهشکده مطالعات اجتماعی و فرهنگی غرب کشور و مرکز مطالعات تاریخی (اسناد، آرشیو و موزه) برگزار شد.
نشست علمی مذکور در تاریخ 15 آبان 1402 ساعت 30: 10 الی 12 در سالن جلسات شماره 1 دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه رازی با حضور دکتر روح اله بهرامی و دکتر طلعت ده پهلوان از اعضای هیئت علمی گروه علوم تاریخی دانشگاه رازی و جمعی از علاقه‌مندان به تاریخ معاصر و انقلاب اسلامی برگزار گردید.


در آغاز این جلسه دکتر پوریا اسمعیلی به عنوان دبیر نشست مقدمه‌ای را راجع به موضوع بیان نمودند، سپس دکتر روح اله بهرامی عضو هیئت علمی گروه علوم تاریخی دانشگاه رازی به نقش مهم مدرسه در تاریخ عصر سنت در ایران و جهان اسلام و جایگاه مدرسه در روزگار تجدد اشاره کرد و در ادامه به نقش و کارکردهای نهاد نوین مدرسه در تاریخ معاصر و تاثیرگذاری مدرسه بر تحولات تاریخی و سیاسی و ارائه تقسیم‌بندی در باب تاریخ تحولات مدرسه و چگونگی تکوین هویت سیاسی و مبارزاتی مدرسه و جنبش‌های دانش آموزی در عصر پهلوی پرداخت.

در ادامه نشست مذکور خانم دکتر طلعت ده پهلوان عضو هیئت علمی گروه علوم تاریخی دانشگاه رازی هم پیرامون نقش برجسته دانش آموزان در 13 آبان 1357 صحبت کردند و نقش آنان را در پیروزی انقلاب اسلامی ایران و استقلال ایران مهم دانستند.
ایشان ضمن بیان زوایای مختلف حوادث 13 آبان سال 1357 به بررسی جنبه‌های استکبارستیزی سیزده آبان و نتایج و پیامدهای متعدد سیاسی و فرهنگی این رویداد برجسته پرداختند و تاثیرات آن را در فرآیند پیروزی انقلاب اسلامی مورد بحث و بررسی قراردادند. در پایان این نشست اساتید پاسخگوی سوالات حاضران بودند.

راههای ارتباطی با انجمن ایرانی تاریخ

پایگاه رسمی انجمن ایرانی تاریخ

http://www.is-history.ir

کانال تلگرام انجمن ایرانی تاریخ

https://t.me/ishistory

اینستاگرام انجمن ایرانی تاریخ

https://www.instagram.com/ishistory_ir

انجمن ایرانی تاریخ در پیام رسان ایتا

https://eitaa.com/ishistory

انجمن ایرانی تاریخ در پیام رسان بله

https://ble.ir/ishistory

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *