گزارش جلسات هیئت مدیره انجمن (دوره ششم)

جلسه یازدهم: 1402/2/13

یازدهمین جلسه هیات مدیره انجمن ایرانی تاریخ برگزار شد

در روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه، یازدهمین جلسه هیات مدیره منتخب انجمن ایرانی تاریخ در محل دفتر انجمن تشکیل شد.
در ابتدای جلسه رئیس هیات مدیره گزارشی از جلسه مشترک خود با معاون پژوهشی و دیگر مدیران بنیاد ایران‌شناسی ارائه نمود. در جلسۀ مذکور مسئولان بنیاد ایران‌شناسی بر آمادگی کامل این بنیاد برای همکاری در حوزه‌های مختلف و ارائه خدمات به انجمن ایرانی تاریخ تاکید کرده‌اند، همچنین با توجه به طرح کلان و ملی بنیاد برای تاسیس موزه سیر تحول تاریخ ایران، مشارکت و نظارت جدی انجمن در این طرح مورد درخواست بود که از سوی هیات مدیره مورد استقبال قرار گرفت و مقرر شد جلسات کاری بین دو طرف برای تدوین یک طرح همکاری مشترک در این زمینه برگزار شود.
در ادامه جلسه با توجه به اهمیت تاریخی و ظرفیت‌های متعدد شهرستان‌های استان تهران بویژه در حوزه نیروی انسانی علاقه‌مند به فعالیت در حوزه تاریخ، به مدیریت امور شعب انجمن ماموریت داده شد نسبت به تاسیس شعبه انجمن ایرانی تاریخ در استان تهران با تمرکز بر شهرستان‌های این استان اقدام نماید.
دستور بعدی استماع برنامه‌های کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری انجمن بود. خانم دکتر فاطمه تقوایی، رئیس کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری ضمن معرفی اعضاء اصلی کارگروه به تشریح اهداف و برنامه‌های این کارگروه پرداخت.
ارتباط گیری با نهادهای رسمی دولتی و خصوصی، اهتمام به حفاظت از میراث فرهنگی و تقویت حساسیت و کنشگری جامعه تاریخ‌دانان نسبت به این امر مهم، برگزاری تورهای هدفمند گردشگری تاریخی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای آژانس‌های گردشگری و استفاده از ظرفیت‌های آنها، برگزاری همایش‌ها و نشست‌های تخصصی، همکاری با گروه‌های آموزشی تاریخ برای برگزاری سفرهای علمی، تاسیس کمیته‌های استانی متشکل از فعالان حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان‌ها در ذیل شعب، از جمله مهمترین برنامه‌های این کارگروه عنوان شد. اعضا هیات مدیره نیز ضمن تایید و پیشنهاد برخی از این برنامه‌ها بر اهمیت کارگروه مزبور تاکید و خواستار اجرایی شدن تدریجی برنامه‌ها با رعایت همه ضوابط و مقررات شدند.
در ادامه جلسه موضوع اطلاع‌رسانی و مدیریت متمرکز حضور انجمن در فضای مجازی مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اهمیت فزاینده این موضوع و همینطور مدیریت پراکنده فعلی، مقرر شد از یک فرد متخصص و علاقه‌مند برای تصدی مدیریت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی انجمن دعوت شود که علاوه بر مدیریت وبگاه و صفحات مجازی انجمن، نسبت به تولید و نشر خبر نیز اقدام نماید.
پیشنهاد بازطراحی و ساماندهی نحوه صدور کارت عضویت انجمن و نیز واگذاری صدور کارت به شعب انجمن نیز بررسی و تصویب شد، همچنین بدهی قبلی انجمن در این حوزه تامین اعتبار و به خزانه‌دار اجازه داده شد نسبت به تسویه آن اقدام نماید.
در پایان جلسه بر مشارکت حداکثری اعضاء هیات مدیره در مراسم نکوداشت استاد عالیقدر جناب آقای دکتر حسنی که با مشارکت انجمن ایرانی تاریخ در هفته پیش رو در محل دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود تاکید شد.
جلسه در ساعت ۱۸ به پایان رسید. جلسه آینده چهارشنبه هفته بعد تشکیل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *