اخبار, اخبار شعب انجمن, شعبه كرمانشاه

گزارش نشست علمی بررسی کتاب: «گزیده‌ای از اسناد و مکاتبات تاریخی کرمانشاه در عصر قاجار تا اوایل جنگ جهانی اول»

انجمن ایرانی تاریخ مرکز استان کرمانشاه با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی، مرکز مطالعات تاریخی و پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه رازی در تاریخ 9 بهمن 1402 ساعت 10 الی 12 در دانشگاه رازی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، سالن جلسات شماره 1، نشست علمی بررسی کتاب: «گزیده ای از اسناد و مکاتبات تاریخی کرمانشاه در عصر قاجار تا اوایل جنگ جهانی اول» را به صورت حضوری و مجازی با حضور: استاد هرمز بیگلری، پژوهنده و تاریخ‌نگار محلی کرمانشاهان (مولف کتاب)، دکتر روح اله بهرامی، عضو هیات علمی دانشگاه رازی، دکتر طلعت ده پهلوان، عضو هیات علمی گروه علوم تاریخی دانشگاه رازی را برگزار کرد. دبیر این نشست: دکتر حسین علی بیگی، مدرس گروه علوم تاریخی دانشگاه رازی بودند. ایشان در ابتدا به معرفی نویسنده و اهمیت کتاب پرداختند، سپس استاد هرمز بیگلری کتاب خود را معرفی نمودند و به قسمت‌های مختلف آن اشاره کردند و بخشی از حوادث سیاسی دوره قاجار در کرمانشاه را با تکیه بر اسناد توضیح دادند.

در بخش دوم این نشست دکتر روح اله بهرامی به اهمیت کتاب و اسناد آن پرداختند و به مشکلات استان کرمانشاه در خصوص عدم حفظ و نگهداری اسناد در مکانی خاص اشاره نمودند و نیز از استاد بیگلری به خاطر بهره‌گیری از اسناد خصوصی تقدیر کردند و در این راستا نکات مهمی را شرح دادند. سپس دکتر مهدی عزتی مسئول امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی به تمجيد از کتاب پرداختند و اهمیت آن را بیان نمودند.

در نهایت خانم دکتر طلعت ده پهلوان، به نقد و بررسی کتاب پرداختند و در همین خصوص نکات مهمی را تذکر دادند و ایرادات جزیی به تألیف استاد بیگلری وارد نمودند. در پایان این نشست استادان به سوالات مطرح شده پاسخ دادند.

راههای ارتباطی با انجمن ایرانی تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *