اخبار, گزارش جلسات هیئت مدیره انجمن (دوره ششم)

جلسه نوزدهم: 1402/3/31

* جلسه نوزدهم هیات مدیره انجمن ایرانی تاریخ*

نوزدهمین جلسه هیات مدیره انجمن ایرانی تاریخ در روز چهارشنبه ۳۱ خرداد تشکیل شد.
دستور اول بررسی اصلاحات پیشنهادی مشاوران حقوقی بر متن نهایی آیین نامه مالی انجمن بود که به تصویب رسید و مقرر شد جهت اجرا به کارگروه ها و شعب ابلاغ شود. یکی از مهمترین بندهای این آیین نامه اختصاص حداقل ۵۰ درصد درآمدهای شعب به صورت تنخواه به روساء شعب است که در صورت فعالیت شایان توجه هر شعبه با تصویب هیات مدیره این عدد تا سقف ۹۰ درصد قابل افزایش است.
دستور دوم بررسی بروز مشکل بدهی مالیاتی انجمن مربوط به سال ۱۴۰۰ و نقص برخی مدارک و نیز وصول اخطار اداره مالیات بود که پس از بررسی راهکارها به خزانه دار انجمن ماموریت داده شد با قید فوریت و به کارگیری یک نیروی متخصص در امور حسابرسی مساله مزبور را حل و فصل نماید.
دستور سوم ارائه گزارش آقای دکتر جلیلیان از برنامه ریزی مدرسه تابستانی “تاریخ ایران باستان” بود که برای حدود ۲۰ جلسه و با مشارکت تعداد زیادی از استادان برجسته ایران باستان دانشگاه های کشور بر بستر فضای مجازی طراحی شده است. هیات مدیره ضمن قدردانی از تلاش های جناب آقای دکتر جلیلیان، مقرر کرد کلیه حمایت های لازم برای برگزاری هر چه بهتر این دوره صورت پذیرد و فرایند تبلیغ و ثبت نام در زمان مناسب آغاز شود.
دستور بعدی بررسی متن ۳ تفاهم نامه با نهادهای مختلف بود. متن تفاهم نامه با سازمان ملی استاندارد با هدف اجرای پروژه‌های پژوهشی مشترک بررسی و تصویب شد. متن تفاهم نامه با سازمان موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با محوریت انتشار مجله مطالعات آرشیوی بررسی و تصویب شد، همچنین متن تفاهم نامه با معاونت پژوهشی دانشگاه بین المللی امام خمینی با محوریت برگزاری ششمین کنگره تاریخ دانان ایران در شهر قزوین مطرح و تصویب شد.
در ادامه جلسه، برنامه های کارگروه تاریخ برای کودکان و نوجوانان(تابک) با حضور آقای دکتر مهدی میرکیایی، رئیس این کارگروه بررسی شد. آقای دکتر میرکیایی بر ضرورت تمرکز بر مباحث نظری این حوزه، تولید و تقویت ادبیات علمی برای این حوزه، آموزش فعالان حوزه کودک و نوجوان و ارتباط گیری با نهادهای تخصصی ذی ربط تاکید کرد. هیات مدیره نیز ضمن استقبال از این برنامه ها، به استفاده از قالب های مختلف کارگاه ها، نشست های علمی و همایش ها، کرسی های نظریه پردازی و ترویجی، جشنواره ها و نمایشگاه ها و… برای تنوع بخشی به برنامه های این حوزه توصیه نمود و با توجه به شان تاسیسی این حوزه علمی و تخصصی، بر اجرای چند برنامه‌ فاخر در سال جاری تاکید نمود.
آخرین دستور بررسی طرح واصل شده تصویر تاریخ به روایت کودکان بود، هیات مدیره ضمن بررسی طرح، اجرای آن را در اولویت انجمن ندانست و پیشنهاد نمود که طرح مزبور توسط نهادهایی همچون کانون پرورش فکری کودکان و فرهنگسراها اجرا شود.
جلسه در ساعت ۱۸ به پایان رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *