کارگروه آموزش و پرورش

فراخوان نگارش مقاله برای کتاب «من اگر جای مولف بودم …»

به نام او

طرحی برای تدوین یک کتاب متفاوت:

کتاب تکمیلی و موازی با کتاب تاریخ معاصر ایران

     آسیب‌شناسی کتاب درسی تاریخ معاصرایران و تبیین سیطره ایدئولوژی حاکم بر آن در طی سلسله «همایش‌های آموزش تاریخ در مدارس» توسط کارگروه آموزش و پرورش، نشان داد که با توجه به تحولات فکری جامعه ایران و نیازهای دانش‌آموزان، بسیاری از مباحث و موضوعات آن کتاب نقد و بررسی بیشتری را می‌طلبد تا معلمان با توجه به ابعاد و زوایای پیدا و پنهان تاریخ معاصر، ارتباط بهتری با محتوای کتاب برقرار کنند. از این رو کارگروه آموزش و پرورش انجمن ایرانی تاریخ در صدد است در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های انجمن ایرانی تاریخ، کتابی موازی با سرفصل‎های کتاب درسی تاریخ معاصر ایران تحت عنوان «من اگرجای مؤلف بودم …» تدوین کند، تا ضمن ارائه رویکرد و مفاهیم جدید، برخی نقص‌ها و ضعف‌های کتاب درسی را برطرف نماید. در این کتاب تلاش می‌شود به شیوه توصیفی – تحلیلی و با استفاده از منابع و اسناد، درگام نخست: ضمن بازخوانی جایگاه تحولات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، اداری و…. تاریخ ایران در کتاب مذکور، دیدگاه‌های مختلف نویسندگان نسبت به این تحولات را مورد بررسی قرار داده و در گام دوم: با ارائه اسناد و اطلاعاتِ متنوّع تاریخی، توجه دانش‌آموزان را به جایگاه و نقش درس تاریخ معاصرایران جلب کند. لذا از کلیه علاقه‌مندان، معلمان و  پژوهشگران حوزه مطالعات تاریخ معاصر دعوت به عمل می‌آید تا در این امر مدنی، کارگروه آموزش و پرورش را یاری دهند. همکاران گرامی معلم تاریخ و سایر عزیزانی که مایلند با این طرح همکاری نمایند با خانم دکتر میرآخورلو؛ رئیس محترم کارگروه آموزش و پرورش انجمن ایرانی تاریخ با شماره تماس 09125196747 تماس حاصل نمایند. با احترام

 

شیوه نامه طرح کتاب من اگر جای مولف بودم

 

محورهای طرح نگارش کتاب من اگر جای مولف بودم

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *